lördag 13 april 2013

What a mäss!



 Vilken underbara dag!
Hela dagen igår på mässan var så himla lyckad :) 



Vi shoppade loss hittade allt vi tänkt oss!
Carro köper alltid potatis.

Träffade bloggvänner.
ISA,Ulrika,Slottsträdgårdsmästaren .
Och raraste Annika Christensen!
 Här jag och Helen med bloggen  Tankar om och från min Trädgård!

Vad roligt det är att få ett ansikte på bloggvänner och en röst.
Helen jag bara älskar din Piteå dialekt!
   

Letade solhattar och provade så klart.

Carro passade bra i denna.
Lite synd bara att varje hatt var dekorerad med tygblommor.
Fast limmade....jag kunde tänkt mig ett par olika.
Men tygblommor....nej tack.



Vart inspirerande av både det ena och det andra.
Hillevissans skapelse till vänster och stor odlarlängtan till höger!




Skulle hälsa på Charlotte med bloggen Trädgårdsflow.
Men kön vara lång i hennes Garden Flowshop.
Desto längre vi stod där ju längre kö blev det kul för henne!

Hon har fingertopps känsla allt i hennes monter vara bara så rätt!
Style by Charlotte!
Klockrent!



Lyssnade till Peter Englander.

Hamnade i direkt sänd TV !!!
Tillsammans med Lasse Anrell som bar runt på årets pelargon
'Velvet Red'
ca.23 minuter in i sändningen syns 3 inte ont anade Acchlejor ... här
Som vanligt letar vi solhattar!


Åkte till ZETAS fattas bara :)
Hamnade i skottgluggen för varann då det såklart ska fotas.

Deras fina arrangemang jag säger då det... vi gillart!!!



Fikade :)
Obligatoriskt när vi är där.

Skickar bild på fikat till en Acchleja som var tvungen att jobba ...
Texten mohahahaah är självklar ;-)


Kommer hem vi 18 tiden trött,nöjd och mycket lycklig över mina inköp.
Svart viol och finfin basilika planta från Zetas.

Mässinköp
Hannus senaste bok,rostigt lejonhuvud alá Hannu :)
Fuschior,chiliplantor,lager och timjan från Klostra.

Och delar till kakfat vi ska göra i vår.
Innehavarna av Kakfateriet var väldigt hjälpsamma!

Och en rosa kamelia äntligen!!!
Det är där känslan lycklig kommer in i bilden ;-)
Som jag letat!

Mässan upplevde jag som bättre än på flera år.

Lusten att odla och att alla kan kändes.
Familj och trädgård tyckte jag oxå märktes av på årets mässa!

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!



9 kommentarer:

Meta sa...

Lät som det var mycket trevligt och tack för titten. Kul att se när jag inte var där.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Anonym sa...

Vilka snygingar!! :) Kul att se er på bild iaf men synd, synd att jag missade er IRL. Hmm.. anar en lila solhatt där i bakgrunden. Den skulle man slagit ill på.. :)
Kramar!

Hélena sa...

Underbart att ni hade en så härlig dag! Hade gärna träffat er i IRL :-) Ni är ju så sköna.
Ha det bäst!
Kram Hélena

samson sa...

Å,vilken underbar dag ni har haft och vad kul att få träffa flera bloggare,
tack för att du visar många bilder från mässan
ha det så bra
maggan

Anette sa...

Tack för rundvandringen! Jag kunde ju inte åka i år, så jag vandrar runt med andra ;-)

Kia sa...

Vad kul att ni fick en bra dag! Jag ska dit idag och strosa runt.

Kram Kia

Tant Otteskrufv sa...

Mina ögon letade efter er vid Hannus föredrag bl.a. utan resultat, men vad gör det om hundra år.Jag såg de rosa kameliorna och hoppades just att du skulle hitta en riktigt fin. Tror det är samma sort som jag har, fast min var inte sortmärkt. Det är nästan för mycket att åka till Zeta på samma dag som denna kanontrevliga mässa, fast fikat lockar förstås :)

Jannibele sa...

For en fantastisk dag dere har hatt på messen. Mye spennende. Har vært på Hagemessen i Norge i dag. Storkoste meg der.

Helens trädgård sa...

Vilken härlig mässa!
Jättekul att få träffa dig och få en lite pratstund :=)
Fint att du hittade en rosblommande Kamelia som du har längtat efter.
Blev sååå sugen själv men flyger man så är det lite svårt.
Mitt handbagage var fullpackad med plantor.
Tog bort all jord och krukor för att få med allt hem.

Ha det bäst!