onsdag 20 augusti 2014

Kampen är igång denna gång ska jag vinna...


Sensommar funderingar...
Är det fler än jag som känner att trädgården börjar bli för mycket...
Lite väl...
Som en djungel..
Den tar över på sina håll.
Dags att röja...


Astrar tycker jag mycket om men de har de tagit över nästan en hel plantering.
 Jag står & spanar i planteringen efter alla andra perenner
 som jag satte där en gång.
Vart är allting?
Phloxen har klarar sig men resten?
De har börjat dyka upp i daggkåpor som är kantväxt här.

Jag börjar röja fler & fler försvagade plantor dyker upp.
Det skulle vara mycket 'spiror' här men vart är nu alla Veronicor, fackelblomster & salvia?

Det är massor jag glömt av att jag en gång satt men nu är kampen mot astrarna i full gång!

Denna gång ska jag vinna inte som när jag tog mig an de oranga vallmon.
Året efter var det värre än någonsin...

Nä upp till kamp ;)


Eftersom Sigge hjälper till tror jag att jag kommer lyckas ;)
TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

8 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Ha ha Sigge är för go.Ligger mitt i det bortrensade.Ser skönt ut.Lycka till i kampen mot höstastrarna.
Kram/Gunsan.

Meta sa...

Det känns som man skulle göra som med myntan, sätta den i hinkar så den håller sin plats. Så har jag det också just nu men det får väl bli en röjar dag här med. De är vackra och ståtliga när de blommar men de får ju inte regera själv i rabatten.
Önskar dig lycka till
Kram Meta

Anonym sa...

Håller med om att en del växer alldeles för bra, men ändå ett tecken på att växterna trivs.
Jag tänkte ta tillfället i akt nu efter regnet och gruppera om, flytta på en del självsådda fina små buskplantor. Rosentry, paradisbuske och idegran. Gratisplantor som man kanske kan ge bort.

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Lycka till med din kamp! Vi verkar ha fullt upp med våra olika "trädgårdskamper" just nu ;)
Ulrika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Hejja , hejja... Va charmigt med Sigge som hjälper till!
Här röjs också, mellan varven, flyttas lite o kompletteras lite!
Som det ska vara!

Ha det gott, kram ! :)

Pssst...har du svårt att läsa texten igen hos mig ;)
Ska nog ändra! :)

Vanja sa...

Lille Sötsigge :) Lycka till med djungeln, du har gps påslagen, hoppas jag? :)

Millas Trädgård sa...

Lycka till med röjjet! Du hittar kanske mycket roligt under astrar och annat:-)
Milla

Katarinas trädgård sa...

Ja, med Sigges hjälp är jag säker på att det kommer att gå bra, han har den rätta inställningen! Eller???
Men man får lite lust att röja och ta bort och ändra i rabatter nu. Man kan ju inte skylla på värmen längre...
Kram
Katarina