lördag 23 februari 2013

Min trädgård i Hem Ljuva Hem Trädgård!



Nu måste jag bara få berätta nått roligt som jag är så glad för!

En dag förra våren var fotograf 
  hemma hos mig.
Hon är fotograf & Stylist.
Jag tyckte att det kändes spännande att hon ville komma hem till mig.



Funderade  en del i hur det skulle vara att ha en stylist i trädgården...
Vad skulle hon hitta på? ;-)

Såg framför mig hur hon skulle svepa in på parkeringen
 i en mindre skåpbil fylld med attiraljer fniss

Och att hela trädgården skulle stylas om :D
Uj uj jag var liiite orolig ett tag 
men bestämde mig för att det skulle bli roligt att se vad hon skulle hitta på :)

Jag hade ju sett många reportage och bilder
 som hon gjort tidigare det blir nog bra tänkte jag!


Så kom dagen som jag väntat på...

Det regnade och regnade inte nått förtjusande vårregn  ånej det strilade ner...
Är det inte typiskt?

Nåja jag ser det mesta positivt och tycker mycket om min trädgård på våren.
 Och vad är mer härligt än ett förtjusande vårregn :D 
Kanske i häftigaste laget men ändå.

Så kom då Lotta inte i nån skåpbil ...
Här är det stylat redan sa  hon och satte ivrigt igång  puh tänkte jag ;-)


Det hela resulterade i 2 reportage och det första finns i senaste
Hela 8 sidor oiii
 Jag vart så snopen och glad.
 Tänkte liksom att nä det blir väl inte mer än ett uppslag kanske 
och det hade jag vart helnöjd med.


Inte nog med det omslagsbilden är oxå från min trädgård!

En fjäder i hatten för Lotta.

Det känns verkligen speciellt att få se sin trädgård i en tidning...
TACK till Lotta för de fina bilderna och TACK Jessica Holm som skrivit texten!

Tänk vad mycket roligt detta bloggande har fört med sig :)

TACK för att du kikade in till mig!
Skriv gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

20 kommentarer:

Felix sa...

Roligt med reportage från din trädgård! Tyvärr i en trädgårdstidning som jag inte har, men nu blir jag väl tvungen att köpa den med... ;-)

Vinterhälsningar
Elisabet

Helens trädgård sa...

Men sååå roligt!
GRATTIS!
Ska absolut köpa tidningen så snart som möjligt :=)

Trevlig helg!

Lena/isklockan sa...

Men vad kul. Då måste jag ju köpa den . Spännande! Kram

Isas Trädgård sa...

Grattis Helena !
Så roligt! Den tidningen måste jag köpa !
Visst är det lite märkligt att se sin egen trädgård i tidningen samtidigt som det är väldigt skojigt !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Bettina Bäck sa...

Jättekul! Nu måste jag försöka få fatt på tidningen. :-)

trädgårdsdrömmar sa...

Läste den och tyckte mycket om den.Fint skrivet och fina bilder.Grattis till dig.Kram. Gunsan

Meta sa...

GRATULERAR! Jag köpte tidningen i går men har inte hunnit läsa den, Nu måste jag ju lusläsa den. Hur roligt som helst.Det är så kul att se och läsa om saker jag sett och hört i bloggen, Känns som om man är bekant på nåt vis.
Ha en underbar lördag
Kram Meta

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Så roligt! Måste ju läsas!!!
Allt gott!
/Katarina

Mias Trädgård sa...

Men, vad kul! Grattis! Då måste jag försöka få tag på den tidningen o läsa! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

Carina sa...

Men vad kul! Stort GRATTIS till Dig! Nu får även jag köpa den, det blir många trädgårdstidningar den här tiden, flera fina bloggvänner har ju reportage i diverse magasin. Än en gång, GRATTIS!
Ha en skön lördag!
Kram

samson sa...

Grattis vad kul
då får det bli till att gå en sväng till affären och köpa tidningen
jag stod igår i affären och skulle välja en trädgårdstidning valet föll på Drömhem&Trädgård i den hittade jag ett reportage om en annan bloggerskas vårträdgård
ha det så bra
maggan

Hildas Hem & Trädgård sa...

Jätte fint reportage!!!! Har läst det flera gånger om och njuter av de fina bilderna.... Kramar

Carina/I Vått och Torrt sa...

Åh, vad roligt! Stort grattis! Jag får försöka ta mig iväg och köpa tidningen så fort flunsan har gett sig, host host.. Det är så spännande att se vad slutresultatet blev. Man känner knappt igen sin egen trädgård. Så var det för mig i alla fall... Kram

Törnrosa sa...

Åh, så kul! Grattis. Måste ila och köpa och njuta.
Kram

Roser og Patina sa...

Hei Helena! Så utrolig gøy med hagerepotasje fra din vakre hage!! Gratulerer:-) Om jeg finner bladet i norge så må jeg kjøpe det straks:-):-)
Ønsker deg en trivelig helg kjære deg. stor klem

Micupoftea sa...

Oh, what a charming post. The lavenders and purples are so pretty. Pansies represented friendship and warmth in Victorian times. Visiting from SAT Show Off,
Shawn

Kristinas oas sa...

Grattis till ett fint reportage! Kul! Visst är det speciellt att se vad någon utifrån "gör med" ens trädgård?

Kia sa...

Åh vad kul! Det måste jag läsa. Får ju hem den i brevlådan. : )

Sprutar det ur baken vid åldersnoja? Då hoppas jag att jag aldrig får det. Inte kul är det. Han har inte fått nån mat idag och imorgon blir det ris. Hoppas det blir bra!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Katarinas trädgård sa...

Jättemysigt reportage! Men det är ju faktiskt helt din förtjänst, det är ju du som har skapat trädgården, tänk på det!
Ha det bra!
Kram
Katarina

Anonym sa...

Gratulerar Å´gläds med dig.Har ju följt din blogg under en tid och fascinerats ,fnissat beundrat dina kreationer och fått massor av inspiration..Sååå Himla kul att Du är med 2 rep. Nu får jag se till att köpa tidningen./VårHälsningar från Norr & Helene.P