söndag 12 maj 2013

I senaste numret av Hus & Hem Trädgård...



I senaste numret av
finns ett reportage från vår altan med!


I Maj månad för ungefär 1 år sedan var
hemma hos oss och fotade vår altan och trädgården i vårblom.
Det föll ett förtjusande  vårregn denna dagen ;-))
Bilderna i regn vart stämningsfyllda .
Det reportaget har publicerats i Hem Ljuva Hem Trädgård


Nu är det alltså dags för altan reportaget!

Jag var liite smått oroad innan ;-)
Tänkte mig att hon skulle komma åkandes i en stor skåpbil
fylld med greja att styla med...
Undrade vad hon skulle hitta på en helt ny stil kanske?
Skulle jag känna igen min altan på bilderna?

Jag som fotar mycket själv tar bilder på hur det ser ut för stunden.
 Inget fix just för en bild utan så ser det ut i trädgården.
Inga tillfälliga arrangemang alltså.
Men jag bestämde mig för att det skull bli roligt och då kändes det bra :-)

När hon sen kom i bil modell inte så stor blev jag fundersam...
Vart var alla grejer?

Så satte hon igång med orden : här är det redan stylat jag behöver inte göra något!
Puh ...kände jag lite grann ;-)


Tidningen ville sen ha en bild på oss båda.
Det var inte lätt att hitta då det alltid är jag som fotar.
Men med självutlösare fick vi till denna bild.
Sambon var med under viss protest men han har byggt altanen själv
 så då fick han allt offra sig och vara med på bild oxå ;-)

Det känns väldigt roligt att få visa sin trädgård.
Trädgården betyder väldigt  mycket för mig
 och jag vill så gärna dela med mig av all glädje den ger mig!

TACK för att du tittade in en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

10 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Oj, så roligt med ytterligare ett reportage Helena !
Måste skaffa tidningen och läsa !!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Anonym sa...

Så kul!!! Då vet jag vilken trädgårdstidning jag ska köpa härnäst! :) Kram Hanna

Carina sa...

Vad roligt! Dessutom vad kul att få respons på allt man gör, även om det till syvende och sist ändå är för ens egen skull, men det gör ju inte saken sämre att andra också gillar det....
Då blir det ytterligare en tidning att köpa, alltså:)
Kram

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Härligt!
Och blir ju mycket mer sugen på bilder som skildrar din trädgård och altan på riktigt, än något som är stylat av någon annan..
Ha det gott!
/Katarina

Unknown sa...

Jättefint reportage, visst är det härligt med uterum/altan. Våran bor vi på från tidig morgon till sena kvällen från maj till oktober.

Hélena sa...

Så himla roligt! Alltid speciellt att se sitt eget i en tidning :-)
Ha det bäst!
Kram Hélrna

trädgårdsdrömmar sa...

Köpte tidningen idag.Fint reportage.Kul att få uppskattning från andra.Kram.

Anna Vattenkanna sa...

Kul! Extra kul att fotografen inte fixade runt hos dig. Jag håller med dig - bilderna "ska" visa verkligheten - annars är det väl ingen vits?

Kram

Louise sa...

Kände direkt igen din trädgård i tidningen! Även om det kanske inte var så mycket just från trädgården! Roligt med reportage från kända bloggmiljöer!

kram louise

Furulunden sa...

Du får dele med oss som ikke får dette bladet da :) Ser veldig trivelig ut!!