söndag 26 januari 2014

I Trädgård & Blommor nr.1 hittar ni lille mej....



Nu äntligen kan jag berätta....
Något jag gått & hållit lite för mig själv ett tag....
I våras fick jag en förfrågan från tidningen Trädgård & Blommor.
Ville jag göra ett uppslag i tidningen?


I den fina tidningen tänkte jag.... ska jag...kan jag...klarar jag det?Om jag ville?

Klart jag ville!

Hur svårt kan det vá?
Tänkte jag lite hurtigt :-D 
( det är ju ett motto vi har i den lilla lilla Trädgårdsföreningen Acchleja)

Svar : inte helt enkelt...hm

Allt som känns roligt tackar jag glatt ja till utan att tänka för mycket innan :-)
Det kan man ju göra sen....efteråt....& det gjorde jag ....

Men på det stora hela har det varit så roligt att pyssla med detta under ledig tid.
Det har inte varit lätt jag menar jag jobbar ju på konditori...det kan jag :)

Inte heller riktigt samma sak att skriva till en tidning som att blogga.
Jag fick ju lov att skärpa till mig ;-)

Oj oj hur skulle de få till det med mitt inlämnade material ?
Ja jag har våndats & känt mig glad & tacksam om vart annat för att jag blev tillfrågad.

Ibland känner jag att jag får mer än jag nånsin drömt om!

tacksam för denna möjlighet att få dela med mig av mitt stora intresse.
Lite mått overkligt är det nu med tidningen i min hand :-D

Känner mig lite stolt & glad över att jag vågade tacka ja!


Det blev hela 2 uppslag i tidningen med mina egna bilder & text!
Lite olika vårtips & så mina älskade Camelior.

Tänka sig jag & min inspiratör & trädgårdsguru Hannu Sarenström
Hannu på Kinnekulle i samma tidning!
 Tänk vad glad HAN ska bli över det fniss 


Jag känner mig hedrad & så tacksam över att jag fick chansen.
 Ja ni kan inte tro vad mycket det betyder för mig!


I morgon Måndag kommer tidningen ut.


 Annars är allt som vanligt ;-)

Jag längtar inte till sommaren...
Inte så mycket faktist...
Bara lite lite...
Ja ja jag ska erkänna har börjat längta till våren...
Men bara lite lite...

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

23 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Grattis.Det var ett mycket trevligt inlägg i tidningen.Tycker ju att man känner dig genom bloggandet..
Det gjorde du jättebra.
Kram/Gunsan.

Mina Gröna Tankar sa...

Superkul! Tidningen skall inhandlas, promise!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Så kul! Ska ta och spana efter tidningen i morgon :)

Tant Otteskrufv sa...

BINGO! Jag betalade en prenumeration på den igår! De lovade att jag skulle få nummer ett i efterhand, hoppas den kommer redan i veckan för nu blev man ju ännu mer sugen på att bläddra i den :)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Stort, stort grattis!! SÅ kul! Aha, det är därför jag inte hittat tidningen i affären ännu :-) Har letat hihi… Ska bli spännande att läsa.

kram
Charlotte

Isas Trädgård sa...

Åhh så roligt Helena ! Grattis !
Måste absolut köpa tidningen i morgon och läsa reportaget !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Esther - Min lille store have sa...

Hvor fint. :)
Håber jeg stadig kan købe bladet næste gang jeg kommer til Skåne (ultimo februar).

Carina sa...

Såklart att Du skulle klara det! Du gjorde helt rätt som tackade "ja"! Nu måste jag ju köpa den tidningen (prenumererar bara på Allt om Trädgård) blir lätt för många tidningar annars...fniss---Ha det gott i vintervädret.
Kram

Katarinas trädgård sa...

Bra jobbat, stort grattis! Den tidningen ska jag köpa så fort jag ser den i affären.
Ha det bra och håll tummarna för en tidig vår! Eller kanske en kort vinter?!
Kram
Katarina

Lotta sa...

Jag såg dig! Blev jättebra och så duktig du är, både med text och bild. Att du är duktig med trädgård visste jag redan :)
Kramar

Annika Christensen sa...

Det gjorde bra Helena!
Livet är allt bra härligt eller hur?
Kram
Annika

Almbacken sa...

Åh. grattis! Så spännadne. Måste köpa tidningen så fort jag ser den.

Kram,
Maria

Jannibele sa...

Grattis grattis!! Så artig og spennende. Det må du være stolt og glad over. Jeg skal helt klart kjøpe bladet neste gang jeg skal over til Sverige.

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor er det fantastisk, et stort grattis her fra. Jeg kan godt forstå, at du er stolt, og hvor blev jeg glad for at se, at Sigge er med på billedet!

Veronica sa...

Inte har den kommit ut i affärerna häromkring ännu! Men jag fortsätter att leta.

Jag tror nog att Sigge är den kändaste trädgårdshunden av dem alla;)

Stoor Kram!

Felix sa...

En tidning som jag prenumererar på... Kul att du vågade! Det blev ju bra i tidningen! Roligt att läsa något från en som man "känner". ;-)

Vinterhälsningar
Elisabet

Marianne sa...

Grattis...ramla in här i min jakt på såtips av Jeffersonia diphylla...så kan det gå...blev förstås nyfiken på tidningen.

renate sa...

Åh då måste jag köper tidningen.

Lisa sa...

Åååh än har jag ingen fått tag i...men ska snaaart åka och handla igen...då´ru ;-) Skoj, skoj !
Min trädgård var med i senaste Allers trädgård...fast jag har ju inte skrivit själv som du :-)
Nedersta bilden med rosen är ju bara så fantastisk ! Rosenbusken ser ju ut som ett stort hjärta...har du fixat det själv ?
Kram Lisa/Lisas trädgård



samson sa...

Grattis
jag har inte varit bort till affären än och köpt tidningen men ska bli
kram
maggan

AnitasVäxtkraft sa...

Så kul för dig! Ska köpa tidningen och njuta av dina bilder! /Anita

AnitasVäxtkraft sa...

Det var inte lätt att hitta tidningen, slut i många butiker men idag köpte jag den. Fint reportage! Trevlig tidning! /Anita

Esther - Min lille store have sa...

YES!

Var i Skåne i går og fik fat i bladet. Glæder mig til at læse det :)