torsdag 19 juni 2014

Äntligen kan jag berätta....



Äntligen kan jag berätta om ett besök i min trädgård.
En del saker får man hålla lite för sig själv ;)

Fotograf Annika Christensen & journalisten Ulrica Otterling 
har varit här förra sommaren!
Den var en härlig dag som jag ser tillbaka på med glädje.

När jag fick frågan första gången via mail om jag kunde tänka mig att visa trädgården
 & ev. vara med i en trädgårdstidning höll jag på att få spader!!!

Att få en förfrågan från den fotografen som fotar precis 
så som jag gillar ja jag trodde inte det kunde vara sant först.
Jag tänkte det är ju hon den Annika som gjort frimärke,
gett ut böcker & gjort mängder av reportage.
Varför hör hon av sig till mig?

Min trädgård med mitt motto : vilt med tuktat!
Hur ser här ut egentligen tänkte jag lite smått panikartat ;)

Vankade fram & tillbaka här hemma ringde Acchlejorna för att få stöd
 (ingen var hemma)
Så tänkte jag äh va fa....jag ringer upp Annika & tackar ja!
Det har jag inte ångrat :-)

Rara Annika  som blivit en vän 


Hur som helst det var mina doftpelargoner som lockat hit dem denna gång :)



Detta resulterade i ett jättefint reportage i nya numret av Allers hela 3 sidor vart det.
Bilderna är jättefina & Ulrica skriver så bra!

Jag som tyckte att mina 'doftisar' inte var så fina som de brukar
 ser ju nu i tidningen att det var de visst det :)
Det är lätt att bli hemma blind & tänka att det inte duger till nått reportage.
TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

17 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Åh vad kul men kan förstå din panik. Jag hade nog rensat som en tok och varit hur nervös som helst!

Ha nu en skön midsommar :)

Isas Trädgård sa...

Åhh så kul att få besök av Annika och Ulrika - grattis till reportagen !
Det var väl det jag tänkte när jag var i kontakt med Annika förra sommaren och hon nämnde Eskilstuna - att det var din trädgård hon skulle besöka !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Tittis trädgård sa...

Åh, vad roligt! Jag ska leta efter tidningen i en butik nära mig. Ha en skön sommar/ Kram Titti

LINDA sa...

Så roligt! Och så härligt att du blev nöjd :)

Solsken
//Linda

LINDA sa...

Så roligt! Och så härligt att du blev nöjd :)

Solsken
//Linda

gittan sa...

Jag hade nog fått mer än panik och förmodligen tackat nej!!! Men Annika behöver man då inte vara rädd för hon är den goaste tänkbara.. Kul att du accepterade och samtidigt fick en ny vän / Kram!

ellan sa...

Förstår att de vill komma till din trädgård. Såklart. Du har ju så mycket fint!
Ska definitivt se mig om efter tidningen.

Ha en skön midsommar!

Meta sa...

Ja minsann nu är du en riktig kändis med lite här och där. grattis till det. Lycka till om det blir fler visningar jag läser med spänning och glädje den artickeln när tidningen kommer till min stuga.
Önskar dig en fin midsommar nu utan regn
Här öser det ner när vi ska fira idag
Usch.
Kram meta

Anonym sa...

bra jobbat.
Stefan

Annika Christensen sa...

Hej Helena!
Vilken fin bild. Kul att det blev ett foto där vi är med alla tre.
Det var som vanligt en rolig och underbar dag. Vi ses nog snart igen om allt faller på plats.
Kram och trevlig midsommar
Annika

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Jätteroligt! Blir spännande att få se reporteget. Trevlig midsommar hoppas ni har bättre väder! Här haglar det just nu.
Ulrika

Tant Otteskrufv sa...

Kan inte tänka mig annat än att det blev fina bilder. Och att de nog kommer åter, för det finns minsann mer att göra reportage om i er trädgård:)Glad midsommar!

Marianne Acketoft sa...

Vad roligt och vad synd stt inte det blir hela trädgården för jag är nyfiken på hur du har det!
Trevlig fortsättning på midsommaren!
Marianne


Marianne Acketoft sa...

Vad roligt och vad synd stt inte det blir hela trädgården för jag är nyfiken på hur du har det!
Trevlig fortsättning på midsommaren!
Marianne


Marianne Acketoft sa...

Vad roligt och vad synd stt inte det blir hela trädgården för jag är nyfiken på hur du har det!
Trevlig fortsättning på midsommaren!
Marianne


Lisa sa...

Blir till att knalla till butiken igen då ;-) Ser fint ut, och det brukar det göra hos dig :-)
Lisa/Lisas trädgård

UlricaO sa...

Vad kul att Annika och jag kom med på bild tillsammans med dig. Det har varit så trevligt att komma till dig och din trädgård (som är underbart fin med en mycket behaglig atmosfär kan jag rapportera till er som undrar). Hoppas vi ses snart igen.
Ha en riktigt skön sommar i det gröna.
Kram Ulrica