söndag 8 februari 2015

Ojdå reportage igen...



Är det inte semlor så är det trädgård ;)

I fredags var det reportage i
 Eskilstuna Kuriren från vår trädgård.
Det var i somras som Carina Bergius med fotograf Stina Järperud tillbringade några timmar här.


'Han den ende' var tvungen att jobba så det var jag & Sigge hemma.
Hur cool är inte han då ;)
Sigge


Det var några riktigt trevliga timmar!
Vädret visade sig från sin bästa sida om än lite väl soligt.
Det är svårt att fota i full sol men hellre det än regn såklart.


Skriv Helena i sökfältet när ni kommer in på sidan då kommer filmen upp.

Jag var inte alls nervös trots att de skulle filma oxå.
Carina är superproffs på att få en att känna sig bekväm när hon intervjuar.
När kameran började rulla så minns jag att jag tänkte : 
Vad har jag nu gett mig in på?
Men det gick hur bra som helst.
Tänk att jag begriper aldrig hur dessa proffs sen får ihop allting så bra!
För det vart jättebra om man bortser från min hm...Eskilstuna dialekt jorråsåatte ;)
Jag ska aldrig säga någe mera :D

Vad mycket roligt jag får uppleva tack vare bloggen!
Så många trevliga människor jag mött.
Jag tycker om att dela med mig av det lilla jag kan.
Själv har jag lärt mig så mycket av alla jag träffat.
Det har verkligen berikat mitt liv alla möten.
Känner mig så tacksam för allt jag får vara med om!

TACK för att du kikade in en stund.
 Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

8 kommentarer:

Gun-Britt Persson sa...

Synd att man måste vara prenumerant för att kunna läsa om det i tidningen! Roligt att följa dig och Sigge. Han den ende ser vi aldrig, du vill väl hålla honom för dig själv. :)

Annika Christensen sa...

Ja och alla vi är glada för att du finns med i blogggänget och är så generös och delar med dig.
Tyvärr hittar jag inte till filmen.
Ha en god söndag.
Kram
Annika

Helens trädgård sa...

Åhhh, så kul!
Klart att du klarade det hela galant.
Tack själv för det du delar med dig av här på bloggen.
Jo, tack vare bloggen har man fått vara med om mycket kul och träffat många härliga människor :=)

Synd att man inte kan se filmen.

Ha det gott!

Kristinas oas sa...

Men vad kul! :) Och jodå, det går att se filmen. Följ länken i inlägget och skriv sedan "Helena" i sökrutan på tv-sidan så kommer inslaget upp utan problem.
Kram Kristina

Rost och rädisor sa...

Ja håller med Annika C och kan tillägga att filmen var mycket bra när jag väl hittade den. Inget fel på den dialekten, så skulle du höra min småländska : )
Kram Anette

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor er det spændende og jeg er så glad for at følge dig på din blog, for du er meget inspirerende og så trevlig og skojig, så jeg bliver så glad. Jeg klikkede på dit link, men for at komme ind skulle jeg logge ind, så jeg fik det ikke at se.!

Birgitte sa...

Hej Helena. Så fik jeg set programmet. Hold da op, hvor var det interessant.Jeg vidste slet ikke, at dit aurikelteater var så omfangsrigt- det var meget flot!

Meta sa...

Vad trevligt. Nya människor och träffar berikar verkligen livet och ger en så mycket man inte kunde ana, Ibland undrar jag hur de snokar upp alla fina trevliga och härliga människor för att göra sina reportage. Duktiga är de i alla fall hur de än gör. Vi som läser och ser det får så mycket inspiration att vara glad för Och nya människor att möta.
Ha det så gott
Kram meta